دستگاه جوش اینورتر
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1141
:: باردید دیروز : 724
:: بازدید هفته : 4366
:: بازدید ماه : 8878
:: بازدید سال : 46730
:: بازدید کلی : 1672630
دستگاه جوش اینورتر

جوشکار اینورتر چیست؟

چه تفاوت هایی با سایر انواع دستگاه های جوش وجود دارد؟ منابع برق جوش، از ژنراتورها گرفته تا یکسو کننده های ترانسفورماتور، دارای مزایا و معایبی هستند، با این حال، هنوز هم به طور گسترده در صنعت جوش استفاده می شوند، اما اکنون فناوری جدیدی به نام دستگاه جوش اینورتر ظاهر شده است، عصر جدیدی در صنعت جوشکاری.

مدتی است که این فناوری نوظهور جای خود را در کشورهای صنعتی باز کرده است و در کشور ما نیز اخیراً تولید و استفاده از دستگاه های جوش اینورتر رواج زیادی پیدا کرده است و سازندگان داخلی نیز به دلیل عرضه کنندگان خوبی در زمینه ها، توانایی تولید را دارند. کابل جوش، انبر جوش، کانکتور جوش، کابل برق و بردهای الکترونیکی در کشور عزیزمان به اثبات رسیده است. با توجه به مزایای فراوان این فناوری می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک این فناوری سهم بیشتری از بازار را در زمینه تجهیزات جوشکاری به خود اختصاص دهد.


جوشکار اینورتر چیست؟
جوشکار اینورتر چیست؟ نوعی دستگاه جوش با تکنولوژی مدرن و پیشرفته است که منبع تغذیه آن قابلیت تامین جریان بالا برای جوشکاری را دارد.سیم برق ورودی جوشکار اینورتر از نوع تک فاز دو سیمه برای جریان 220 ولت AC شهری است که توسط یک سری کلید به جریان متناوب DC تبدیل می شود. میزان جریان و ولتاژ خروجی دستگاه جوش اینورتر قابل تنظیم بوده و در حین فرآیند جوشکاری توسط آمپر خروجی دستگاه جوش کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد و نسبت به دستگاه جوش ترانسفورماتور بسیار فشرده و سبک است و همچنین برق بسیار کمتری مصرف می کند.

انواع دستگاه جوش اینورتر
دستگاه جوش برقی
دستگاه جوش CO2
دستگاه جوش CO2 دو پالس
دستگاه جوش آرگون
دستگاه جوش آرگون AC/DC
دستگاه جوش آرگون پالس


تفاوت بین جوشکار اینورتر و یکسو کننده چیست؟
اینورتر همانطور که گفته شد نسل جدیدی از ابزار جوشکاری است. در واقع عناصر الکترونیکی هستند که جریان متناوب برق شهری را به جریان مستقیم با فرکانس بالا تبدیل می کنند. همچنین فرکانس و سطح ولتاژ را می توان توسط تقویت کننده ها به سطح مورد نظر تغییر داد. این ساز هم تک فاز و هم سه فاز است. همچنین این دستگاه در موارد کوچک و سبک مانند کارگاه های جوشکاری کاربرد دارد و به ویژه در بخش نصب بیشترین تاثیر را خواهد داشت.اما یکسو کننده ها مانند ترانسفورماتورها برای کارهای سنگین تری استفاده می شوند با این تفاوت که جابجایی آسانی دارند. یکسو کننده ها از جمله دستگاه های جوش بزرگی هستند که از دو قسمت اینورتر و ترانسفورماتور استفاده می کنند. همچنین میزان آمپری که در اینورترها کشیده می شود در هنگام کار 18 تا 22 آمپر می باشد. با این تفاوت که رکتیفایرها گاهی بیش از 25 آمپر می کشند و باعث نوسانات برق می شوند.
عملکرد دستگاه جوش اینورتر
برق شهری که می تواند سه فاز یا تک فاز باشد ابتدا با فرکانس 50 تا 60 هرتز به منبع برق وارد شده و سپس با فرکانس کیلوهرتز به برق تبدیل می شود. در این مرحله واحد اینورتر دستگاه وارد شده و برق به جریان موج مربعی با فرکانس ثابت تبدیل می شود و در نهایت پس از عبور از مبدل های هسته فریت جریان تولید می شود و برای جوشکاری از جریان DC استفاده می شود.

فناوری IGBT چیست؟
IGBT مخفف Insulated Gate Bipolar Transistor است که وظیفه آن افزایش فرکانس است و همین امر باعث شده توجه سازندگان دستگاه های جوش اینورتر را به خود جلب کند.استفاده از این فناوری باعث کاهش اندازه، وزن و توان مصرفی شد (کاهش تلفات انرژی تا 95 درصد و تحت بار 40-50 درصد).

مزایا و معایب جوش اینورتر با نگاهی عمیق
مزیت اصلی دستگاه جوش اینورتر وزن کم و سبک آن است که آن را به ابزاری قابل حمل تبدیل کرده و مانند کیف دستی می توان آن را حمل کرد. اینورتر جوشکاری از مبدل های بسیار کوچکتری نسبت به دستگاه های جوش قدیمی استفاده می کند، به همین دلیل سبک تر، فشرده تر و در نهایت قابل حمل هستند. این تفاوت امکان استفاده از اینورترها را در فضاهای تنگ که دستگاه های جوش سنتی همیشه با مشکل مواجه بوده اند، ممکن می سازد.

علاوه بر این، اینورتر جوشکاری برای کارکردن به انرژی کمتری نیاز دارد و می توان از آن با برق خانگی استفاده کرد. نیاز کمتر به جریان الکتریکی باعث می شود که اینورتر جوشکاری به هر پریز برق معمولی متصل شود و شروع به کار کند. با این مدل ها بر خلاف دستگاه های جوش سنتی نیازی به برق سه فاز و صنعتی نخواهید داشت.

مصرف انرژی کمتر به معنای صرفه جویی بیشتر در هزینه های برق است. همچنین اینورتر جوش نسبت به دستگاه های جوش سنتی بسیار بهتر نوسانات برق را تحمل می کند و البته باعث می شود که عملیات جوشکاری سریعتر و بهتر انجام شود.از آنجایی که اینورتر جوشکاری دارای جریان خروجی معمولی است، به کاربر امکان تنظیم جریان خروجی را می دهد و کاربر می تواند جریان خروجی را با توجه به قطعه کار و نوع جوش تنظیم کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات در جوشکارهای MIG، تنظیم مرحله دوم قدرت کافی را تامین نمی کند و مرحله سوم بیش از حد است. در چنین مکان هایی، ارزش اینورتر جوش تعیین می شود.

البته نمی توان گفت که اینورترهای جوشکاری کامل ترین ابزار جوشکاری هستند و بهترین گزینه برای هر نوع عملیات جوشکاری هستند. در واقع اینورتر جوشکاری به لطف تجهیزات الکترونیکی پیشرفته خود می تواند با ولتاژ کمتری کار کند. این گفته تا حدی درست است که اینورترهای جوشکاری ضعیفتر از ترانسفورماتورهای جوشکاری هستند و در نتیجه آسیب پذیرتر بوده و عمر مفید کمتری دارند.
از طرفی دستگاه های جوش سنتی ساختار ساده تری دارند و در عملیات جوشکاری مداوم و طولانی از اطمینان بیشتری برخوردارند. مسلماً اگر وزن، اندازه و ظاهر مهم نباشد، ماشین‌های جوش سنتی در دراز مدت سرمایه‌گذاری ارزان‌تری هستند. البته انتخاب نوع و مدل ابزار جوشکاری نیز به نوع کار و عملیات معمول جوشکاری شما بستگی خواهد داشت.با همه حساب هاچه برای مصارف خانگی و چه صنعتی، دستگاه جوش باید بر اساس قابلیت ها و نیازهای کاربر تهیه شود.

جوشکاری در واقع عمل اتصال دو فلز مشابه از طریق ذوب هر دو یا با ذوب یک فلز دیگر به عنوان پرکننده و چسب به دو قسمت است. در واقع در جوشکاری قوس الکتریکی، قوس الکتریکی ایجاد شده بین الکترود و فلز قطعه کار باعث ذوب شدن الکترود می شود (الکترود در واقع رابط بین دو قسمت است). روش کار دستگاه جوش در واقع دریافت جریان متناوب (AC) با ولتاژ بالا و آمپر کم و سپس تبدیل آن به جریان مستقیم (DC) با ولتاژ پایین و آمپر بالا است. دستگاه های مختلف توانایی تولید جریان متفاوت را دارند و هر چه کاربر به جوش قوی تری نیاز داشته باشد و هر چه دستگاه در مناطق صنعتی و کارگاهی بیشتر استفاده شود، توانایی تولید جریان در دستگاه بیشتر می شود. شدت جوش مورد نیاز ما با ضخامت قطعه ارتباط مستقیم دارد.



تعداد بازدید از این مطلب: 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید